"Čē čē čempionāta" organizatoru komanda jau iepriekš bija apkopojusi 100 idejas nodarbēm skolas starpbrīžos, taču skolēnu pirmais uzdevums bija radīt 101. ideju. Starp jauniešu iesniegtajām 1000 idejām ir gan dažādas fiziskās aktivitātes, komandu saliedēšanas aktivitātes, radošās aktivitātes, vides iniciatīvas, sociālās aktivitātes, izglītojošās aktivitātes, atpūtas un relaksācijas aktivitātes. Visbiežāk iesniegtās idejas ir saistītas ar fiziskām aktivitātēm un komandu saliedēšanas aktivitātēm. Kā liecina iesniegtās idejas, skolēniem īpaši būtiska ir fiziska izkustēšanās - starp atkārtoti izstrādātajām idejām ir spēles ar skriešanu, ķeršanu, stafetēm, sacensībām un izaicinājumiem, piemēram, "Mēs skrienam pa skolas gaiteņiem", "Tautas bumba", "Orientēšanās spēle". Populāras ir arī komandu sadarbības spēles, kas parāda skolēnu interesi par sadarbību un savstarpējo komunikāciju veicinošām nodarbēm.
"Šogad čempionāts ir sācies patiesi jaudīgi! Pieteikušos klašu skaits - 1327 - ir lielākais pēdējo piecu gadu laikā. Vēl jo vairāk priecē tas, cik radoši ir skolēni, izstrādājot tik daudz ideju starpbrīžu nodarbēm. Ar šīm idejām skolēni ir paši apliecinājuši, ka starpbrīžos iespējams izvēlēties daudzveidīgas un vērtīgas aktivitātes, kas ir lieliska alternatīva sēdēšanai telefonā," stāsta "Tele2" valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. "Mūsu aptaujas dati rāda, ka 95% skolēnu, atrodoties skolā, visbiežāk mobilos telefonus lieto tieši starpbrīžos, 59% - no rīta pirms stundu sākuma, bet 35% jauniešu atzīst, ka to dara arī mācību stundu laikā. Ar "Čē čē čempionāta" palīdzību šogad vēlamies mudināt jauniešus veltīt laiku starpbrīdī savstarpējai komunikācijai, atpūtai un dažādām nodarbēm."
Gandrīz visi - 95% skolotāju - norāda, ka pārmērīga telefona lietošana starpbrīžos un neatļauta to izmantošana mācību stundās rada dažādas problēmas. Skolotāji uzsver, ka nekontrolēta telefonu lietošana starpbrīžos ietekmē skolēnu savstarpējo komunikāciju - skolēni nekomunicē savā starpā, neredz cits citu un kļūst vienaldzīgi. Tāpat tiek novērotas grūtības koncentrēties mācību vielai, nevēlēšanās meklēt alternatīvas nodarbes ārpus sēdēšanas telefonā, kā arī zema motivācija apgūt mācību vielu stundu laikā. Turklāt klasēs nereti rodas konflikti, jo daļa skolēnu vēlas turpināt lietot telefonus arī pēc tam, kad sākusies mācību stunda.
Pašlaik ir sācies "Čē čē čempionāta" pusfināls, kurā ir iekļuvušas 944 klases. Pusfinālā visvairāk klašu iekļuvušas no Siguldas Valsts ģimnāzijas (23 klases), Zentas Mauriņas Grobiņas novada vidusskolas (20 klases), Ogres Centra pamatskolas (18 klases), Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas (18 klases), Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas (17 klases), Jelgavas Valsts ģimnāzijas (16 klases), Mārupes Valsts ģimnāzijas (16 klases), Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas (14 klases), Bauskas Valsts ģimnāzijas (14 klases) un Tukuma Raiņa Valsts ģimnāzijas (14 klases), vēsta organizatori.
"Čē čē čempionāts" ir paredzēts klašu komandām no 6. līdz 12. klasei, sacensībām norisinoties trīs klašu grupās: 6.-7., 8.-9. un 10.-12. klasēm. Sacensības notiek trīs posmos - pieteikšanās, pusfināls un fināls. Čempionāta fināls, kurā par vērtīgām balvām un ceļojošo kausu vairāku dienu garumā - 22., 23. un 24.maijā - sacentīsies ap 12 000 bērnu un jauniešu no visas Latvijas, notiks klātienē Bauskā.
"Tele2" aptauja veikta sadarbībā ar "Norstat" 2024. gada augustā. Kopumā tika aptaujāti 505 skolas vecuma bērnu vecāki, 306 bērni vecumā no 12 līdz 18 gadiem, kā arī 109 skolotāji, norāda organizatori.