Otrdiena, 22.10.2024 22:23
Airisa, Irīda, Īrisa
Sestdiena, 19. oktobris, 2024 10:17

Negadījums Ikšķilē: Šoferis aizbēg, riteņbraucējus aicina būt uzmanīgiem

OgreNet
Negadījums Ikšķilē: Šoferis aizbēg, riteņbraucējus aicina būt uzmanīgiem
Avots: Facebook.com
Sestdiena, 19. oktobris, 2024 10:17

Negadījums Ikšķilē: Šoferis aizbēg, riteņbraucējus aicina būt uzmanīgiem

OgreNet

“Šoferis izrīkojās cūciski, pametot notikuma vietu, bet palūgšu riteņbraucējiem pirms gājēju pārejas nokāpt no sava braucamā”, tā cilvēki sociālajos tīkos reaģējuši uz  Elīnas Pudānes ierakstu par to, ka  Ikšķilē 17.oktobrī uz gājēju pārejas Birzes ielas virzienā ap 18.45 tika notriekts cilvēku ar velosipēdu. Autovadītājs, neapstājoties aizbrauca (apvidus auto).

"Autovadītājs izbrauca no Ikšķiles virzienā uz Ogri.Lūdzu, aculieciniekus atsaukties! Velosipēds sabeigts, cilvēks vesels", tīmeklī raksta Elīna.

Lai gan cilvēki sociālajos tīklos pauž atbalstu tam, ka aizbraukt no notikuma vietas autovadītājs nedrīkst, vienlaikus tiek aizrādīts arī neuzmanīgiem riteņbraucējiem, kuri šķērso gājēju pāreju, nepārliecinoties par drošību:

 Gunita Gablika:

“Man kā šoferim, ja brauc riteņbraucējs ir ļoti grūti saprast riteņbraucēja manevrus. Likums, kas atļauj riteņbraucējiem nenokāpt no riteņa ir ļoti bīstams. Jo man kā šoferim ir grūtāk apturēt savu vāģi nekā velosipēdu. Protams šajā gadījumā šoferis ļoti cūciski izrīkojās pametot notikuma vietu. Bet palūgšu visiem riteņbraucējiem pirms gājēju pārejas nokāpt no sava braucamā un droši šķērsot pārreju, stumjot savu braucamo. Ne jau speciāli tiek triekts nost kāds uz gājēja pārejas. Veiksmi atrast vainīgo.”

Gunitai piekrīt cita rakstītāja, kura sevi dēvē Bella Sintija:

“Absolūti piekrītu par likumu - reizēm riteņbraucējs uzrodas tik pēkšņi, un pārtraucas lielā ātrumā pāri gājēju pārejai….pat bremzējot pirms tās, pastāv iespēja uzripot virsū ar auto, un, ja nav video reģistratora, vainīgs ir vadītājs. Starp citu ir likums, kurš paredz arī gājējam pārliecināties par drošību uz ceļa pirms to šķērso…ja kas.”

Savukārt Agnese Pastare uzskata, ka velosipēdistam nobremzēt pirms parejas ir grūtāk:

“Braucu ar mašīnu un arī ar velo. Manuprāt, auto pirms gājēju pārejas vieglāk apturēt. Jāskatās vienīgi uzmanīgi. Cita lieta, ja vadītājs skatās telefonā vai tamlīdzīgi.”

Nikna par velosipēdistu pēkšņo parādīšanos uz gājēju pārejas ir Maija Baumane :

“Riteņbraucējiem arī jādraudzējas ar galvu un pa "gājēju pāreju" jāiet kājām nevis kā bieži ir, ka pēkšņi pagriežas no ietves uz pāreju un tik brauc tālāk! Braukt var pa ceļa braucamo daļu kopā ar mašīnām!”

Velta Leskovica iesaka visiem būt modriem, pat gadījumos, kad vienam vai otram ceļu satiksmes dalībniekam ir likumiska priekšroka:

“Kā reiz teica slavenais Timrots- Pilni kapi ar tādiem, kuriem uz kapakmens varētu uzrakstīt "Viņam bija priekšroka". Un Timrotam ir taisnība. Kad beidzot cilvēks aizdomāsies, ka primāri ir "mana dzīvība" nevis "mana priekšroka". Auto sadursmē ar gājēju vai velosipēdu vienmēr uzvarēs auto. Labi ka šoreiz cietis tikai velo. Ko tev dos tas, ka autovadītājs būs cietumā, ja tu būsi kapos!!”

Cita iedzīvotāja, Aija Snikere, uzskata, ka tika pieļauta kļūda, atļaujot velosipēdistiem braukt pāri pārejai, nenokāpjot no braucamrīka:

“Lielākā MK, Satiksmes ministrijas kļūda - atļaut pāri pārejai braukt ar velosipēdu!Tā jau neadekvāta tautas daļa, kura noteikumus nezina + braukt pāri pārējai, neievērojot neko no noteikumiem - man asociējas ar vēlmi no šiem transporta lietotājiem tikt vaļā, valsts līmenī...”

Andris Lencis:

“Nav labi aizbraukt no notikumu vietas, bet kokam divi gali! Pirmais ,iespējams vadītājs pat nepamanīja velobraucēju ( ne kādā gadījumā neaizstāvu vadītāju), otrais, kur tu speries , ja redzi braucam auto?

Visa cieņa adekvātiem riteņbraucējiem, bet ja tu brauc kā pēdējais mūjābelis un uzskati ka tev visur ir priekšroka, bet man kā autovadītājam jāmin tavs nākamais manevrs, tad lūdzu arī sekas. Tas pats attiecas uz gājējiem, gan uz gājēju pārejas , gan ārpus tās.

Lai Dievs visus sargā, esiet uzmanīgi uz ceļa! Un neaizmirstam- priekšā ziema!!!”

Joprojām pārāk daudz satiksmes negadījumu notiek Latvijā, tostarp arī Ogres novadā, tāpēc Arturs Pauļukevičs uzskata, ka būtu nepieciešama diskusija un atgādinājumi par satiksmes drošību:

“Autobraucēji, kā likums ir pieauguši cilvēki, pārsvarā ar pieredzi satiksmē, kuriem jāņem vērā lielā varbūtība, ka braucamo joslu var šķērsot nekorekts velobraucējs, nekorektā ātruma. Mūsdienās gājēju pārejas dizaini pārsvarā ir plaši atvērti un pārredzami. Manuprāt, autovadītājam ir viegli paredzēt un prognozēt velo un gājēju kustību, ja vien viņa vizuālais perspektīva ir tālāka uz sāniem, kā tikai braucamā daļā, tādējādi izvairoties no satiksmes negadījumiem.

Vajadzīga arī diskusija pašvaldības līmenī par satiksmi un iedzīvotāju pratību Ogres novadā ar CSDD speciālistiem. Daudz būtisku satiksmes negadījumu Ogres novadā šajā gadā.”

Aija Rube:

“Patiesībā drausmīgi apzināties, ka sabiedrība uzskata par normu aizbraukt no negadījuma vietas attaisnojot to ar "vainīgā" meklēšanu! Labi, ritenis beigts un cilvēks dzīvs un iespējams nedaudz fiziski traumēts! Man laikam nav skaidrs un saprotams kā cilvēks ar veselu saprātu var meklēt attaisnojumu palīdzības nesniegšanai. Bet laikam šī brīža gadsimtam ir iekšā ‘zaķpastalas’ princips un tieksme paiet garām nelaimei.”

Dagnija Jāņkalne:

“Tas, ka ir gājēju pāreja nenozīmē, ka var iet pāri neapstājoties un neskatoties. No abām pusēm jābūt uzmanīgiem. Jā autovadītāji bieži nestājas, lai palaistu gājējus. Ja gājējs vai jeb kurš cits nepārliecinās, bet tik dur pāri nu tad iznākums ir bēdīgs.”